Thursday, August 14, 2008

Hurraa, sõda!


Tankid pöörasid paremale! Hukkunud on 15 000 inimest! TÄIENDATUD!!! Nüüd pöörasid tankid vasakule! Hukkunuid on tegelikult 30 000! Jääge meie kanalile, lisa on tulemas! Taustaks ikka needsamad kaadrid. Tuli, veri, pisarad.

Sõda kui show, kõlab ju jubedalt? Ent turvalisest kaugusest, hästi toodetud reportaažide vahendusel on ju närvekõditav olümpiamängude vahele ka midagi tõelist vaadata. Actionit, kus doping on lubatud. Võitlust, kus teisele kohale tulnud osaleja ei saa sportlasküla spaasse puhkama minna. Meediale on sõda hea aeg. Eriti selline sõda, mis käib käegakatsutavas kauguses, tuttavate osapoolte vahel. Lisaks laiendatud uudistesaadetele toodetakse sõja-erisaateid, sõja-erilehed on olemas Postimehel ja Delfil. Kui parasjagu uudist ei ole, siis imetakse see kuskilt välja, mõni prominent ikka kellegi peale näpuga näitas. Ja show goes on. Nagu esireas oleks piletid, võta popkorn ja koola ning naudi.

Inimestel on õigus infot saada, põhjendavad peatoimetajad. Inimesed tahavad teada, selgitavad produtsendid. Muidugi. Ja sõjaõuduste kõrvale tahavad inimesed ikka ju kaubanduslikke teadaandeid lugeda. Et millisest pangast sõjalaenu võtta või mis lennukompanii pileteid sõjapiirkonnas veel saadaval on. Sõda on ideaalne meediasündmus, vaatajareitingud tõusevad. Ning reklaamid jätkuvad ka "inimestel-on-õigus-teada" sõjameedias. Võitluses auditooriumi ja reklaamiraha pärast on iga võte hea, sõda on sõda. Ja ega's reklaamijad NII täpselt ka vaata, millest need vaatajanumbrid koosnevad, silmapaar on fikseeritud, järelikult - reklaamikanal toimib.

Kas sina tahad oma toote reklaami värske laibapildi kõrvale? Lisa on tulemas!

4 comments:

Priit said...

Meedia on meelelahutus... verine meelelahutus on inimesi ikka paelunud. Üks mõte on selline, et kui inimene harjub pinevusega meelelahutussõda vaatama, siis kasvab ka tema üldine meediatarbimine selles kanalis ning reklaami näitame talle muudes osades. Kokkuvõttes kasvab ka kanali mittesõjalise osa vaadatavus. (Inimene käib ja vaatab, kas saab oma igapäevase laksu kätte)

ap said...

samas, kes ütleb et B Õigemeele ja T Padari kontserti reklaam töötab kehvemini koos mõne verise sõjauudisega, võrreldes sellega kui reklaam oleks mõne järjekordse liislassi uudise kõrval? muidugi, mida rohkem on reklaam uudisega kontekstis, seda paremini ta töötab. aga 99% reklaamidest ei ole niikuinii uudisega kontekstis. probleem tekib ainult siis kui mõni sõnavõtlik ühiskonna liige suudab korraks teema üles kruttida, et "näe kuidas reklaami ja meedia käsikäes laiba abil raha teevad". selle peale näitab reklaamija koheselt näpuga meediapinna peale ja ütleb et "tema tegi". meediapind raputab endale võibolla natuke tuhka pähe ja ütleb et "me anname endast parima".

Oop said...

Kontekstitundlik reklaam on, jah, ikka parem ja edukam. Niisiis, kes tahab ragulkat osta? Aga poolikut tellist soki sees, Rincewindi autogrammiga? AK-47 ostjale esimene tund paintballi tasuta!

Näe, töötab kyll.

Oleg said...

Kriiside ajal on kavalad alati teeninud. Olgu siis majanduskrahhi ajal kinnisvara kokku ostes või sõdade ajal reklaamipindu müües.

Paanikaolukorras läheb kaup ikka paremini. Ei tea ju kas homme veel on.