Thursday, March 20, 2008

Kas Klikivabrik on parem kui Delfi?

Just sellise küsimuse küsis meilt hiljuti üks turundusspetsialist. Ta tundus nagu pisut pettunud, kuna arvas, et meie süsteemi kaudu Delfi portaali reklaami osta ei saa. Tegelikult, saab küll. Mitte küll kõigi nende tehniliste ja analüütiliste lisavõimalustega, mis Klikivabrik täna pakub, aga kui vaja, teeme ära.


Mis mind mõtlema pani, oli küsimus, et kas Klikivabrik on parem kui Delfi. On ja ei ole ka. Külastajate arvu poolest on Klikivabriku võrgustik suurem. Enamus Klikivabrikuga liitunud portaalidest ei ole ka reklaamiga nii üle ujutatud, kui Delfi, seega - märgatavus on parem. Hind on odavam. Samas, Delfi on tuntud kaubamärk, mida kassid ostaksid. Ja Delfi on koht, kus turundusspetsialistid ise oma tööaega veedavad, seal tehtud reklaami näevad nad ise ka ja seepärast tundub see justkui paremini töötavat.

Tegelikult, turunduslikus mõttes ei ole ükski portaal (ei Delfi ega ükski Klikivabrikuga liitunud ca 120 portaalist) iseseisev kanal. Kanal on Internet, portaalid on vaid üks võimalik viis külastajate grupeerimiseks. Nagu kanalis "TV" on erinevate auditooriumidega telesaated, näiteks "Tantsud Ojulandiga" või "Pealtpanija".

Mõtlesin, kuidas turundusspetsialistile asi kõige lihtsamalt ära seletada. Näiteks nii.

Kujutleme Õllesummerit. Turundaja jaoks eelkõige kui kohta, kus saab oma firma reklaami näidata. Paneme Õllesummerile plakati üles. Tuleb 100 000 inimest, enamus neist ehk isegi näeb seda plakatit. Mille kõrval, all, peal, ees ja taga on veel vähemalt 20 muud plakatit. Kindlasti mõnele inimesele jääb ka sinu plakat meelde. Teoreetiline kontaktide arv 100 000, praktiline efektiivsus: 100 000 / 20 = 5 000.

Aga nüüd kujutleme jaanipäeva. 200 000 väikest lõket külades, suvilates, koduhoovides. Ja iga lõkke ümber vähemalt 4-5 inimest. Kui saaks kõigi nende lõkete kõrvale oma plakati üles, kuidas tunduks? Teoreetiline kontaktide arv: 200 000 x 5 = 1 miljon. OK, arvestame sealt maha need, kes juba liiga purjus on või muul põhjusel plakati sõnumit vastu võtta ei suuda. Isegi, kui jätame pooled jaanikulised kõrvale, oleks tõhusate kontaktide arv 500 000. Täpselt 100 x rohkem, kui Õllesummeril.

Klikivabrikul on tehnoloogia, mis lubab panna plakati just nende väikeste jaanitulede kõrvale. Ja muidugi ka Õllesummerile, kui keegi seda soovib. Aga seal väikeste jaanitulede kõrval ei ole kõigi Õllesummeri sponsorite plakateid.

Ning lisaks, kujutlegem, et kõigi nende väikeste jaanitulede juures olevate plakatite all saab seda toodet, mida pakutakse, kohe ka osta ja meie server mõõdab ära, kui palju neid ostusid tehti! Just selles on Klikivabriku tehnoloogiline eelis. Õllesummeril võite õlut osta. Poole kallima hinnaga, kui kodupoest enne jaanitulele minekut saab.

6 comments:

Andrus said...

Ei ole ise klikivabrikut kuskil kasutanud(lihtsalt ei ole sellist keskkonda, kuhu seda panna) Küll aga kasutab üks tuttav ja tundub väga tore asi.

Reklaamija poole pealt vaadates tahaks mina kindlasti näha rohkem võimalusi reklaami suunamisel(saaks kanaleid rohkem valida)

Hetkel on ju tegelikult 5 erinevat "meediaplaani". Samas igas selles rühmas on saite, kus mina ei oleks nõus seda CPMi maksma, mis ma mõnes teises kindlasti kohe olen.

Kodulehekülje omaniku poolt vaadates ei ole ma aru saanud, kas teil on võimalik ka teatud reklaamijate bannereid ka keelata?

oletame, et tuleb uus "looma portaal" nagu kutsu.ee, kes hakkab ennast läbi teie süsteemi reklaamima. Selge, et kutsu.ee ei sooviks neid bännereid oma lehel ju näha.

jaanomartin said...

Andrus, loe meediaplaanide kohta siit: http://klikivabrik.ee/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=33

Mõne portaali kampaaniast välja lülitamine on kõige lihtsam - meie serveris üks hiireliigutus. Aga meie näiteks ei ole nii targad, et öelda ette, mis portaalist sa tegelikult oma kliendid kätte saad. Võibolla just mõnest sellisest, kus "sa ei oleks nõus seda CPMi maksma" ja samas need kohad, kus "kindlasti kohe oled" ei pruugi töötada. Aitab ainult testimine: http://klikivabrik.ee/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=55

Ja loomulikult on ka kodulehe poolt vaadates võimalik kampaaniaid "ära keelata", samuti üks hiireliigutus meie serveris. See on portaaliomanikega sõlmitavas lepingus isegi sees - kui portaaliomanik on teatud reklaamid oma pinnal ära keelatud, siis me need ka välistame.

Andrus said...

Selge pilt. Kohe palju targem.
Kas klikivabrik majandustulemused ka see aasta avaldab? Väga huvitav oleks selliseid numbreid võrrelda portaalidega eraldi.

Igaljuhul edu!

AP said...

ikka avaldame. firma asutati 2007 suvel ja reaalne müük on käima läinud alates eelmise aasta lõpus, seega esimene kokkuvõtlik aasta on 2008. ehk siis 2009 juunikuus vaata palun äriregistri kodulehelt.

Micro Finance said...

Tähelepanu !!!

minu nimi on Mavis Carlos, i esindaja Aiico kindlustus laenu laenuandja äriühing Brasiilias, anname välja laenu 2% huvitatud määra, kui olete huvitatud võtke see e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd oma laenu üleandmine kohe. võite meiega ühendust võtta ka selle vandeadvokaat e-post: amaah.credit.offer@gmail.com ka. meie firma on kunagi valmis üle mingi summa teile alates 5000 € kuni 100.000.000 euro mõni teie projekti oleme kunagi valmis krediidi teid periood 1 või 2 nädal tehing.

Attention !!!

my name is Mavis Carlos, i representative of Aiico insurance loan lending company in Brazil, we give out loan at 2% interested rate, if you are interested kindly contact this email:(maviscalos_laen_laenamine@outlook.com)now for your loan transfer immediately. you can also contact us on this barrister email:amaah.credit.offer@gmail.com also. our company are ever ready to transfer any amount to you starting from 5000 euro to 100.000.000 euro for any of your project, we are ever ready to credit you in an period of 1 or 2 week transaction.

Marieta Poukia said...

Uskumatu, aga tõsi Jumal on alati suur. Pärast mitmeid keeldumisi minu taotlus panga poolt, sain laenu abil väga kena

daam. Täpsema info saamiseks palume pöörduda oma e-posti aadressile: eikelenbergfinancieen@gmail.com see pakub

laenude € 3000 kuni € 3000000 kellelegi suudab seda tagasi maksta koos intressiga, mille määr on 2 madal % ei kahtle, et

sõnum. See on ideaalne reaalsus. Levita sõnumit oma lähedastele, kes seda vajavad.
tagasimaksmine algab viis kuud pärast laenu
Jumal õnnistagu teid.