Tuesday, March 25, 2008

ÄP: Enne mõõda tõhusust, siis alles reklaami

Originaal Äripäevas
25.03.2008 00:00

Selleks, et reklaam oleks tõhus, on vaja täpselt sihtida. Internetis on see võimalik täpsemini kui muudes meediates.

Toimiva kampaania saavutamiseks peab sihtgrupiteemalise teoretiseerimise asemel kasutama kampaania eeltestimist nii reklaamikujunduste, sõnumite kui ka meediakanalite lõikes, arvab internetireklaami firma Klikivabrik tegevjuht Jaano-Martin Ots. Tema sõnul peaks testimine olema mitmeastmeline.

Enne kampaaniat

Esmalt paisatakse reklaamikujundused lühikeseks perioodiks kõigisse portaalidesse, kuhu võimalik. Kui reklaaminäitamisi on kogunenud tulemuste statistilise täpsuse jaoks piisavalt palju, analüüsitakse, millised reklaamikujundused ja millised keskkonnad kõige paremini töötasid, ning tehakse kampaaniaplaan vastavalt tulemustele ümber.

Mittetöötavad kombinatsioonid kujundustest ja portaalidest kõrvaldatakse ning päris kampaanias kasutatakse ainult neid kujundusi ja keskkondi, mis tõid enam reaalseid soovitud tehinguid. "Mõõta tuleb reklaamikulu ühe tehingu kohta. Tehingud olgu reaalsed - autofirmal registreerumine proovisõidule, finantsasutusel online-liisingutaotluse vormistamine, limonaadifirmal tarbijamänguga liitumine jm," seletas Ots.

Internetiturunduse firma DreamGrow Digital tegevjuhi Priit Kallase sõnul võivad väikesed muudatused kampaania sõnumis või loovlahenduses tulemusi lausa kordades muuta: "Veebireklaami eeltestimine on väga oluline, selleks on olemas mitmed tasulised ja tasuta vahendid. Kui testimisest on tehtud iga kampaania lahutamatu osa, siis ei ole tegemist ka olulise lisakuluga eelarves." Kallase sõnul on võimalik läbi katsetada pea kõike: sõnumit, visuaali, atraktiivseid hinnatasemeid, sisutekstide järjestamist, tooteid ja muud.

Kõhutunne ei tööta

Inimese tähelepanu liigub tihti teistmoodi, kui meile terve mõistus ette ütleb ning seda ei saa täpselt ennustada, tegelikkust peegeldab proovimine. "Testisin kolme sarnast internetireklaami kujundust, neist üks töötas 3,3 korda paremini kui teised kaks. Miks, võin vaid oletada, testimata ei oskaks iial ära arvata," kirjeldas Kallas.

Kuna internetireklaami testijaid on vähe, ei paku ka reklaamikanalid testimist kui teenust. Delfi müügijuhi Allan Sombri sõnul ei paku nad klientidele eraldi testimisteenust, kuna seda on vähe küsitud: "Samas on mitmed kliendid kasutanud tavapindu nii, et kampaania alguses testitakse erinevaid sõnumeid ja kujundusi ning hiljem kasutatakse rohkem enamtoiminud lahendust."

mis on mis
  • CTR - Click Through Rate näitab, kui palju reklaamile klikatakse protsendina reklaami näitamiste arvust.
  • ACR - Action Conversion Rate näitab protsendina, paljud reklaamile klikanutest tegevuseni jõuavad.
tasub teada
Reklaami näitamisi veebilehekülgedel saad planeerida statistikalehtede abil
    audience.gemius.ee
  • Gemius küsib oma süsteemiga tasu eest liitunud portaalide kasutajatelt cookie põhjal näidatava pop-up-ankeediga: oled mees või naine, kui vana, palju palka saad? Vastamine on vabatahtlik. Vastajad ei kujuta seega endast representatiivset valimit kogu auditooriumist. Samuti on sees cookie-kustutajate ja valetajate risk, kuna cookie-kustutajad mõtlevad välja olematuid profiile. Pildist on väljas olulised firmad, kes ei ole maksnud.
    tnsmetrix.emor.ee
  • Uuringufirma Emori passiivne cookie'del põhinev mõõdikleht. Kuigi reklaamikanalitele on liitumine tasuline, on esindatud enamik Eesti internetilehekülgi ning on "esindatava raha" järgi suurim. Demograafilist infot ei pakuta.
    www.metrix.ee
  • Täpne, sõltumatu ja tasuta statistika veebisaitide kohta, kuid klikkajate demograafilise infota. Kuna lehekülg on tasuta, leiab sealt paljude väikeste lehtede info ning sinna saab lisada ka oma firma veebilehe. Aluseks Google Analyticsi statistikaprogramm.
Perfektset allikat ei ole, otsus tuleks langetada erinevaid tööriistu kasutades. Ehkki Gemiuse demograafiline info ei ole väga usaldusväärne, on ta siiski parim, mis saadaval.


3 comments:

Anonymous said...

Vana jutt!
Lugege:
http://www.ria.ee/lib/am-2001-2005/6218_562.HTM
Ainult siis ei pakkunud keegi, et teeb seda kõike ka reaalselt. Kas Klikivabrik ei võiks avaldada mõne konkreetse tellija nime, kes on testimist kasutanud? Ja mis tulemustega?

Micro Finance said...

Tähelepanu !!!

minu nimi on Mavis Carlos, i esindaja Aiico kindlustus laenu laenuandja äriühing Brasiilias, anname välja laenu 2% huvitatud määra, kui olete huvitatud võtke see e-post: (maviscalos_laen_laenamine@outlook.com) nüüd oma laenu üleandmine kohe. võite meiega ühendust võtta ka selle vandeadvokaat e-post: amaah.credit.offer@gmail.com ka. meie firma on kunagi valmis üle mingi summa teile alates 5000 € kuni 100.000.000 euro mõni teie projekti oleme kunagi valmis krediidi teid periood 1 või 2 nädal tehing.

Attention !!!

my name is Mavis Carlos, i representative of Aiico insurance loan lending company in Brazil, we give out loan at 2% interested rate, if you are interested kindly contact this email:(maviscalos_laen_laenamine@outlook.com)now for your loan transfer immediately. you can also contact us on this barrister email:amaah.credit.offer@gmail.com also. our company are ever ready to transfer any amount to you starting from 5000 euro to 100.000.000 euro for any of your project, we are ever ready to credit you in an period of 1 or 2 week transaction.

Carter Collins said...

Tervitused teile kõigile,


Otsin äri laenu, isiklikud laenud, hüpoteegid,
auto laenud, õppelaenu, konsolideerimise laene,
tagamata võlgade
riskikapital jne Või sa vajad laenu pangast
või rahalist
asutuse ühele või mitmele reasons.You on õige koht
krediidi lahendusi! Ma olen eralaenuandja selle sätte
Ettevõtetele antud laenude ja
inimesed madal ja taskukohane intressimäär 3%. Huvitatud?
Võta meiega ühendust, et jälgida laenu töötlemise ja
ülekanne 48 tunni jooksul

Kontakt e-mail: cartercreditunionoffer.link@gmail.com

KASUTUSJUHEND

Nimi:
Sünniaeg:
Sugu:
Staatus:
aadress:
Linn: Tempe
Osariik / maakond:
Postiindeks:
Riik:
Telefon:
E-mail:
Goal riigi krediit:
Laenusumma:
Laenu kestus:
Netosissetulek.
Saada meile aadressil (cartercreditunionoffer.link@gmail.com)
Tule tagasi mulle nii kiiresti kui võimalik üksikasjad eespool
Lisainformatsiooni.
Loodan kuulda teid.

Regards
Hr Carter