Monday, January 28, 2008

Neste langetas tonnkilomeetri hinda 4 minutit.

Loeme ajalehest kütusehinna langusest. Artiklist võiks välja lugeda: „Tulenevalt hinnalangusest maailmaturul langesid hinnad ka meie tanklates. Neste langetas tonnkilomeetri hinda 4 minutit. Töötava mootoriga seisutunni hind langes aga 120 grammi.

Absurdne? Tanklast ostame ju ikka kütuseliitrit, mitte tonnkilomeetrit, seisutundi, sõidupäeva, abstraktset paagitäit või Varssavisse kohalejõudmist. Igaühe oma asi, palju ta sõiduk kütust kulutab või kuhu ta oma konkreetse paagitäiega jõuda tahab.

Ometi on toodud ühikud väga heaks illustratsiooniks sellele, mis toimub Eesti internetis. Õigemini internetireklaamis- ja turunduses. Mida kõike ostetakse ja müüakse! Reklaamipäeva. Ülikvaliteetset (aga mõõdetamatut) sihtgruppi. Kontakti. Klikki. Tehingut. Spämmi kõigile eesti mailiaadressidele. Lehevaatamist. Reklaamartiklit. Erilahendust. Otsimootori-tuuningut. Lihtsad arvutused ühiku hinna ja kuluefektiivsuse kohta (umbes nagu kütusekulu liitrit/100km) ei ole veel kuigi levinud.

Sellest ka suur segadus. Pioneerid räägivad juba veeb 2.0 kahepoolsetest turunduskanalitest (see on umbes, nagu läheks vesinikuautoga Statoili), kuid tavainimesed panevad alles esimesi e-erakuulutusi üles. Firmad on äraootaval seisukohal ja katsetavad ettevaatlikult väikeste summadega üht ja teist. Tihti ei saa arugi, kas tulemust oli või mitte.

Ühes ei kahtle keegi – veebiturunduse osakaal üldises turunduseelarves kasvab sama kiiresti kui inimeste internetis veedetud aeg. Kuidas e-turunduse kasvu aga hinnata, suunata ja efektiivselt ära kasutada, on paljude jaoks veel lahtine. Mis siis ikka. Seltsimees Leninit tsiteerides: koolitada, koolitada ja koolitada.

Küsige: (info@klikivabrik.ee) ja me vastame. Ja tunnistame ausalt, et Google on kuluefektiivsem kui Neti ning et mail2market on asjalikum kui roosa elevant. Muidugi ei unusta me oma teenust kiitmast. Sest kui lõpuks liitrihinna alusel ostma hakatakse, suudab igaüks ise välja arvutada, mis reklaamipäeva õige maksumus on.

4 comments:

jaanomartin said...

Tänu tähelepanu juhtimise eest. Tõesti, Google AdWords on kuluefektiivne, aga mahud jäävad Eesti oludes tagasihoidlikuks. Neti pakub loomulikult suurema mahu külastusi, kuid teades oma eeliseid, hoiab hinna kõrgemal.

Priit said...

Heh, polnud sinu postitust näinud, kui oma kirjutasin. Huvitav, et samal päeval on tekkinud samad mõtted. Minu omad olid ajendatud ühest saabunud pakkumisest...

Rene said...

Päris hea reklaam. Madalamale ei lasku, sest hea teenus reklaamib ennast ise ilma halvustamiseta. Soovin õnne ja rõõmu mail2market ja tänan kõiki rahulolevaid kliente. Ise sain küll tänu Roosale Elevandile jubeda hunniku kliente. Kadedus ei vii edasi küll aga headus, nii et proovigem olla tolerantsed, niipalju kui eeslikeste mõttemaailm seda vähegi lubab. TÄNUD

ap said...

Hmmm... kellele Jaano nüüd varba peale astus?