Sunday, January 20, 2008

Kuidas kasutada blogi firma turunduses ja PR-s



Olin sõbraga poolteist tundi arutanud internetireklaami olemust ja võimalusi, kui ta ütles välja suure tõe: see on üks paras džungel, kus sind võidakse kiiresti nahka panna, aga kust võib ka suuri rikkusi leida. Eks ta nii ole jah. Lähed sinisilmselt džunglisse korvi ja eesmärgiga sealt raha korjata, oled varsti ilma nii korvist kui riietest. Hea kui hing sisse jääb. Aga banaane, puitu, kulda ja muud, mida hiljem rahaks vahetada, on džunglitest toonud nii mõnigi. Kõvemad mehed pole isegi teejuhi abi vajanud, enamus on siiski mõne rajaleidja teenuseid kasutanud. Turistid muidugi lähevad igale poole lennukiga ja (eriti, kui nad on Tallinnast) siis maksavad.

Klikivabriku asju ajades oleme kohtunud väga paljude erinevate inimestega, kes on küsinud veel rohkem erinevaid küsimusi. Ikka sellesama internetireklaami teemal. Lihtsamad küsimused, näiteks: „kui palju maksab üks klikk?” või „mitu erinevat inimest ma rate.ee kaudu kätte saan”, need suudame kohe ära vastata. Aga on ka keerulisemaid. Näiteks: „kuidas blogi oma firma turunduse ja PR-kanalina kasutada?”

Tegelikult on enamusele küsimustest veebis vastused olemas. Kasvõi meie blogi vanemaid postitusi lugedes. Keerulisematel juhtudel – meie blogi paremal serval olevate linkide kaudu saab päris targaks. Aga kogemus on näidanud, et otsimine ei ole eriti populaarne tegevus. Või siis ei viitsita juba olemasolevaid materjale lugeda. Samas, Marveti Pets küsib sellistele küsimustele vastamise eest 6000 kr inimese kohta ja paistab, et makstakse. Järelikult – dengi estj, uma ne nada.

Nii jõudsimegi järeldusele, et:
1. Soovitame inimestel, kes ise otsingut teha ei viitsi, Petsi poole pöörduda.
2. Headele sõpradele ja koostööpartneritele teeme sarnase koolituse ise, sõltuvalt sellest, kui head sõbrad või koostööpartnerid on, siis kasvõi tasuta.

Seega, kui tahate teada, kuidas blogi oma ettevõtte või organisatsiooni turunduses kõige paremini ära kasutada, kirjutage info@klikivabrik.ee, kui hea sõber/koostööpartner te olete. Ja meie vastame. Võimalik, et kunagi siiski paneme need koolitusmaterjalid ka siia üles. Kui keegi väljendab valmisolekut lugeda.
Täiendus 10.02:
Väga hea seletus, miks firmablogi asutamine ja pidamine on hea mõte, leidub. DT-blogis.

5 comments:

Peeter Marvet said...

Ma küll igaks juhuks piiksataks siia juurde, et mu koolitustel (suuremas mahus prepress ehk kõikvõimalik trükiettevalmistusse puutuv, alates kujundajatest ja projektijuhtidest ning lõpetades trükkalitega) käib ka piisav hulk neid kes on alaga edukalt tegelenud aastaid ja uma-puudulikkuse all ilmeselgelt ei kannata...

Ja ma usun, et tegevust jagub piisavalt nii klientide kui raha-eest-koolituste jaoks (ning lisaks ÄP-seminaridele, mille päev minu klassikoolitusega üsna samas hinnas muideks :-) - mh miskid põhjalikumad töötoad Analyticsi rakendamiseks, reklaami kasutamiseks ja tulemuslikkuse träkkimiseks jne-jne-jne

Ja tänud lingi eest muidugi :-)

jaanomartin said...

Welcome, Pets. Viitame ja suuname sulle edaspidigi, sest meie põhiäri ei ole koolitamine ja sa teed seda palju paremini.

Mida rohkem rahvast koolitada, seda suurem tõenäosus on, et lõpuks ka üksteisemõistmine tekib ja väheneb ka meie ning klientide vaheline möödarääkimine. Mis siis, et sa propageerid adblocki - tarbijate põhimass ei hakka seda kunagi kasutama, nagu ei kasutata ka viirusetõrjet, tulemüüre või kasvõi suitsuandureid.

Aga koolitustegevust jätkub, selles olen täiesti sama meelt. Ja see on vajalik, et tellija oskaks õigeid asju küsida. Bensiinijaamast juba oskavad peaaegu kõik õiget ühikut küsida, keegi ei nõua Statoilist enam sõidutundi, kilokalorit või tonnkilomeetrit...

Peeter Marvet said...

Muideks, AdBlockist ja keskmistest kasutajatest - sattusin just kuulama sellist paneeli nagu http://itc.conversationsnetwork.org/shows/detail3359.html

(selgitab lahti muuhulgas eelmisel aastal ÄP top-ITfirma tegevuse tagamaad, või vähemalt niipalju kui mina aru saan)

Nende hinnangul on üldse peamiseks rahakohaks geneerilised domeeninimed, sest keskmine kasutaja ei habla isegi otsimootorit...

ap said...

Pets, mis puutub adblocki, siis soovitada seda pr- ja turundusinimestele on omapärane idee. Nimelt on tegemist ju seltskonnaga, kes vist kõige rohkem üldse siinmail reklaami vaatavad, profesionaalsest vajadusest. Et kes mida kus ja kuidas reklaamib.

Peeter Marvet said...

Jah, see idee on üsna mitme kiiksuga ning sellisena ka kavandatud :-)