Saturday, November 3, 2007

Millal posterist saab tapeet?


Plakateid on mitmesuguseid. Mõni on mõeldud värsket filmi reklaamima, teine teavitab tervislikest eluviisidest, kolmandad kiidavad ilusaid autosid veel ilusamate tüdrukutega. Ometi, kõigist neist saab ühel hetkel tapeet. Elutoas, kontoris või garaažis, aga tapeediks nad muutuvad. Ja jäävad, kuni ükskord tulehakatuseks või vanapaberiks lähevad.

Sama lugu on reklaamidega. Ükskõik, kas linnapildis, televiisoris või internetis. Internetis on kõige lihtsam mõõta, millal töötavast plakatist saab kasutu tapeet. Klikivabrikus näiteks mõõdab server reklaami „tapeedistumise” lausa tundide täpsusega välja. Veidi viisakamalt väljendudes – klikkide statistika näitab, millal reklaam väsib ega tööta enam.

Kui sama tendentsi saaks ka televiisoris mõõta, oleks kõikvõimalikud roosad imepulbrid ammu ekraanilt ära korjatud, sest inimene omandab oskuse neist mööda vaadata. Ja selle reklaami tellinud firma saaks aru, et tegelikult lüpstakse temalt lihtsalt raha välja.

Millal siis ikkagi plakatist saab tapeet? Lühike vastus on, et 3. päeval. Ei usu? Kontrollige mõne tuttava noormehe peal. Kinkige talle tema lemmikfilmi plakat või uus F1 poster. Muidugi, ta riputab selle oma voodi kohale. Esimesel ööl ei saa magadagi, nii uhke on. Teisel päeval ka veel imetleb. Kolmandal ilmub plakatile kollane post-it, mis meenutab, et järgmisel nädalal tuleb kõnekaardile minuteid juurde osta. Nädala pärast märkavad posterit ainult külla tulnud sõbrad. Ja ongi tapeet valmis.

No comments: