Wednesday, October 3, 2007

Noorsots Tarand küsib, Klikivabrik vastab

Netisügavustes tuhnides leidsin lehe kus on üsna otseselt küsimus esitatud Klikivabrikule. Öeldagu siis meile ka, kui keegi midagi küsimas on! Antud kirjutise leidsin seetõttu et aeg-ajalt monitoorime ise, kas-kes-kuidas meist räägib. Selles osas on abiks eelkõige Analytics (referrers) ja Google.
Asja juurde. Blogis kirjutan vastuse seetõttu et küsimus on üldist huvi pakkuv ning algaja reklaamihuvilise silmis üsna õigustatud:
Millistel tingimustel ma ostaks reklaami (nii praegu, kui eelneva hüpoteesi põhjal) läbi Klikivabriku? Siis ja ainult siis, kui Klikivabrikul oleks mulle ette näidata varasem statistika - kui palju nende reklaamidel klikitakse ja kuhu need kliendid välja jõuavad. CPM on selles kontekstis kasutu. Mul on täiesti ükskõik, et mu reklaami kuvati 200 000 korda, kui CTR on samal ajal 0,1% ja sellegi bouce rate on 80%. Rahul võiks olla, kui mu reklaami kuvati x korda aga klikke reklaamil oli 2000 ning neist pool vaatas avalehest kaugemale ja veerand sooritas mingusuguse tehingu.
Suure osa vastusest panin hiljuti kirja selles blogikandes. Aga konkreetsemalt:
  • Ei ole olemas sellist asja nagu "Klikivabriku reklaami CTR". Meie klientide reklaamidel on CTR ja see kõigub laias laastus 0.05% kuni 1%, kui ekstreemused välja jätta. Õige sihtrühmaga paketis võib ka kõrgema saavutada. Aga kuna siiski suurte reklaamipindade üldine CTR tase ka mingil määral erineb (mõnes kohas kaob Sinu reklaam teiste reklaamide rägastikku, sihtgrupid on pisut erinevad jms. põhjused), siis käin siinkohas välja sellise veksli: kui saad oma bänneriga mõnes teises laia-massi kanalis (D, EPL, PM) hea hinna kliki kohta, siis võime anda garantii et meie juures ei ole selle sama bänneri klikk kallim. Või veelgi enam, eksperimendi korras võime anda ka samasuguse garantii lõppeesmärgi (cost per action/goal) hinnale!!! Eeldab muidugi et veebilehel on kasutusel eesmärkide mõõtmise süteem liikluse päristolu kaupa, Google Analytics abil saab seda teatavasti teha. Muide, oma klientidele kes tellivad alates 10.000kr kampaania, võimaldame ligipääsu ka mõnede teiste klientide (kes selleks loa on andnud) bännerite statistikale, et aidata kliendil valida/luua hästi töötav bänner.
  • Laia-massi kanalis näidatud bänneril klikanud ja veebilehele sattunud külastaja edasine kätumine veebisaidil (bounce rate, goal conversion) sõltub vähemalt 80% ulatuses veebisaidi enda tulemusele optimeeritusest ja sellest kas bänner edastas õige sõnumi, ning võibolla 20% reklaamikanalist. Seega, ei ole olemas sellist asja nagu Klikvabriku üldine bounce rate. Bounce rate on veebisaidi, bänneri ja reklaamipinna kombinatsioonil. Ja ERITI marginaalseks muutub reklaamipinna osa selles komplektis, kui reklaamitav veebisait omab sõnumit laiale massile, mitte vaid Märjamaa ämblikukasvatajate kogukonnale.
Ühesõnaga, reklaamija elu oleks loomulikult ilus kui oleks olemas reklaamiteenuse pakkuja kellel oleks ilusti hinnakirjas: "vähemalt 1000-kroonise ostu sooritaja toomine Teie veebilehele maksab 99 krooni, kogus: 10.000 ostjat kuus", aga see jääb helesiniseks unistuseks.

8 comments:

JK said...

Kas ma saan õigesti aru, et kui hetkel saan ma Neti/PM/EPL/SLÕLeht/Delfi/Rate reklaami ostetud nt hinnaga 40 või 80 senti klikk, siis ka Klikivabrik on nõus sama hinnaga reklaami müüma? Kas sealjuures on ka mingeid agasid, mis juhul see ei kehti? Milline on odavaim hind, millega neid klikke saaks osta?

ap said...

ei ole märkimisväärseid agasid. eesmärk on garanteerida, et tulemus ei maksa meie reklaamipinnal rohkem. ja kui Sul on tõepoolest nii hea ctr-iga bänner mis viis kliki hinna alla krooni, siis oleme valmis samale bännerile sama kliki hinda garanteerima. kampaania parameetrid peaks üldiselt sarnased olema, näiteks kui said mingil põhjusel EPL-ist hullu viimase hetke sooduka, pakume meiegi Sulle antud diili viimase hetke pakkumisena ehk päev varem ütleme, kui vaba pind peaks olemas olema. Ja kui hea hind tuli tänu mahusoodustusele, eeldame sama suurt mahtu. Aga kui teiselt pinnalt said kahekuulise pinna ettetellimisega koos garanteeritud näitamiste jms-ga, siis saad ka meilt samadel tingimustel.
Rate't siinkohas nimekirja ma ei paneks, seal on üsna spetsiifiline publik kelle omapärasid ma ei tea... eksperimendi korras võib siiski kaaluda, meiegi saame noortele suunatud kampaaniat suunata rohkem noortega seotud saitidele.
kogu see pakkumine siin ei satu tõenäoliselt meie hinnakirja, tegemist on eksperimendiga ja "pakkumisega meie blogi lugejatele" :)

andu said...

aga jah ma ei saa ühest asjast aru kas teil on nii head suhted antud lehtedega või siis kuidas te teate et ma ei valeta, kui ma ütlen näiteks et ma sain 10senti klikk reklaamipinna ostmisel näiteks EPLis ja lisan et sain veel seetõttu nii odavalt et mu näiteks vanem vend on seal IT-pealik?

ap said...

Džiisas kraist, ma ei taha tegema hakata siinkohas pikka disclaimerite nimekirja, et kuidas me pettusi välistame. Küll me järgi uurime kui kahtlus tekib. Esimese hooga üritame alati diilidele usalduse pinnal läheneda. Sa ei kujuta ette kui efektiivne on äri, kui oma partnereid usaldada saad ja pabereid määrid vaid niipalju kui raamatupidamine nõuab.
Kordan veelkord üle: antud pakkumise mõte on tellijale kindlsutunde andmises, et meie reklaamipinnal ei maksa tulemus rohkem. Lähtu sellest sisuliselt.
Kusjuures, isegi see vanema venna kaudu saadud diil kvalifitseeruks, kui just tasumine natuuras polnud, a'la vastasuks sai ta Golfile uue starteri. Kui reklaamiosakond sellest diilist teab, on ilmselt tegu normaalse viimase-hetke müügiga ja meie vastame samaga.

Mait said...

Rate omapärane ja spetsiifiline publik?

Seda küll - üle 300 000 aktiivse kasutaja ning suurim sotsiaalne võrgustik Eestis.

Mõnel kampaanial on tõepoolest, ühe kliki hind ka 10 senti. Ja rääkides teie kliendilistist, siis teie kasutajaskonna arvutusmetoodika on pisut vale.
Rate.ee suurimateks klientideks on Osta.ee, Soov.ee, Kuldne börs Elu24.ee etc etc. - kui soovid, võin ka pisut lähemat informatsiooni jagada.
Lihtsalt kui meie hakkaks oma näitamisi müüma - siis päevase 20 000 000 pageview juures tähendaks see seda, et kui nt. toote meile kliendi, kulutab ta oma 4 mln näitamist esimese päevaga ära. Klikipõhine arvutusmetoodika on siiski palju lihtsam ning oleme ka seda mõningate kampaaniate( vanuselise targetingi puhul kasutanud). Näiteks, Rate.ee kasutajastkonnast on 50% täisealised. Kui saadame neile postkasti teate, on sihtgrupp praktiliselt kaetud. 150 000 inimest, klikivad lingile neist ehk 10-15%, ning võttes arvesse keskmise kliki hinnaks e. 1,5 EEK, saamegi arvutada välja ka kampaania maksumuse. Klikivabriku puhul on kahjuks negatiivne see, et te loete nt. kasutaja, kes on nt. üks inimene kes kasutab ühte saiti liidate selle kasutaja ka teise saidi sama kasutajaga. Ehk üks kasutaja võrdub tulemusena teie statistikas 2 kasutajaga(kui isegi mitte rohkemana).

Sestap ongi klikipõhine arvutusmetoodika pigem soovituslik suund edasiseks tegutsemiseks.


Jõudu ja jaksu,
Mait Madismäe
Rate.ee
Marketing manager

ap said...

Mait,
Esmalt, ma kindlasti ei soovi Rate publikut alahinnata öeldes et ta on spetsifiline, kuid sellegi poolest on ta spetsiifiline ja ma olen päris kindel et nad käituvad reklaamide osas erinevalt kui uudisportaalide külastajad. Just selle kontektis, millest oli jutt, ehk kui annad teises portaalis testitud konkreetse bänneri (prostamool uuno?) neile ette, võivad cpc-d & ctr-id erineda väga palju, nii üles kui alla. sest keskmine sihtgrupp ikkagi erineb.

Kui meie blogi veel loed, näed et oleme isegi arutlenud cpc vs cpm teemadel. Kuna teatavsti CTR erineb reklaamist sõltuvalt tavaliselt 10 korda ja äärmustes kuni 100 korda, on ka parima tahtmise korras puhtalt CPC põhine hind võimatu. Seda ei paku ka Adwords. Kui tahta CPC hinnastamist juurutada, võibki seda teha nagu Adwords: CPC korrutatakse CTR-iga (ja 1000-ga), saadakse CPM; tulemuse järgi omakorda prioritiseeritakse kampaaniad - kõrgeima CPM-iga kampaaniat näidatakse täie võimsusega ja nimekirja viimast sisuliselt ei näidatagi, kuni on paremaid näidata. Ju kui klient soovib kõrgemat prioriteeti saada, ta kas maksab kõrgema CPC või teeb kõrgema CTR-iga bänneri.

Mis puutub meie kasutajaskonna arvutusmetoodikasse: on jah kattuvus. Teemaga asusime tegelema eelmisel nädalal ja hetkel kogume kattuvuse statistikat, nii cookie'de kui IP-de põhiselt. Ette ruttavalt ütlen, et kattuvus tulemust märkimisväärselt ei muuda, on meid ennastki üllatavalt väike.

b.karthick kumar said...


boutonniere

b.karthick kumar said...

valentiney

valentine day