Thursday, September 20, 2007

Kaja Pino lasi inside-uudispommi

Oma blogis, kus Kaja üldiselt paistab oma pereelust ja hobidest rääkivat, on kui välk selgest taevast tekkinud kanne, kus ta on otsustanud manitseda reklaampindade müüjaid. Aga üllatav on just see et kui palju paljastab ta muidu-avaliku-saladuse-staatuses olevat suure reklaamiostja hingeelu. Ehk siis jutt mida üldiselt vaid õllekannu taga räägitakse. Peamise, mis selle kohta asjalikku võiks öelda, ütles Jaano ära.
Mina omalt poolt kergitan kulme Kaja lause peale:
Muidugi, soodne on hea, aga suured firmad omavad piisavalt suurt turunduseelarvet, et mitte minna leili ja hakata rapsima ainult soodsamalt saamise nimel. (Paralleel isikliku eluga oleks ilmselt see, kui teile pakutaks soodsa hinnaga kaupa, mida te soodsast hinnast hoolimata üldse ei vaja).
... sest antud paralleel i peale tahaks küll vaielda. Üldiselt on viimase hetke pakkumised on sisult sama head kui täishinnaga pakkumised, lihtsalt müüja annab ülejäänud laovarud ära poolmuidu, et neid "uue kauba pealetulekul" päris ära ei peaks viskama. Ja väide, et suurfirma lihtsalt ei vaja lisa meediapinda... Pigem on asi kinni selles et suurfirma eelarvesüsteem ja protseduurireeglid lihtsalt ei lase teha kiireid otsuseid. Kui kampaania eelarve on 250.000 ja see on ilusti ära planeeritud, siis on suuresti asi lukus ja isegi kui keegi tuleb ja pakub et ta suurendab kampaania mahtu poole võrra 50.000kr eest, ei ole planeerijatel piisavat motivatsiooni lisaeelarvet tegema hakata, eriti arvestades et selliselt summalt saadav vahendustasu ei kulda neid üle.

Kaja küsib ka et miks üldse on olemas sellised asjad nagu viimase hetke pakkumised. Põhjus on üldiselt selles et müüja paneb oma kauba tavahinnaks sellise hinna, millega ostetaks ära enam-vähem kõik müügil olev kaup. Tulu maksimeerimiseks on mõttetu panna nii madal hind et alati on kõik ära ostetud.
Kui läks isikliku eluga paralleelide tõmbamiseks, siis parim paralleel on viimase hetke lennukipiletid soojale maale. Tavahind on 10.000kr, soodushind 3.000kr. Kui firmas puhkusegraafiku järgi sul puhkamiseks juuli, ei ole sul tõepoolest selle viimase hetke pakkumisega midagi peale hakata. Kui aga tööjuures on vähegi paindlikkust, on viimase hetke pakkumised ka Sinule.

8 comments:

Kuldar said...

julgeksin vaielda - reklaamipakkumised ei saa kohe kuidagi olla lao tühjaks müümine. kas pole mitte teenust ja toodet segi aetud?

Kaja ja EMT näitel vaevalt keegi EMT'le mingeid ASJU pähe määrib. Ikka reklaampindu...

Priit said...

"viimase hetke pakkumised on sisult sama head kui täishinnaga pakkumised"

Kui valime strateegiaks kasutada peamiselt viimase hetke pakkumisi, siis on sel jutul jumet, aga selline lähenemine ei ole ilmselt enamus ettevõtetele vastuvõetav. Seee praktiliselt välistab võimaluse planeerida.

Nagu sa ise ütled on planeerimine põhjuseks, miks viimase hetke pakkumised paljusid külmaks jätavad. Pigem järgida paika pandud plaani, kui hakata suvaliselt rapsima. Teisest küljest võiks plaan sisaldada reservi ettenägematuteks kulutusteks, aga ka siis tuleb veel üks viimase hetke pakkumine peal seda viimase hetke pakkumist, mille sa juba vastu võtsid.

Kaja said...

Hmm, ma olen päris üllatunud, et see nüüdseks ka juba mitu päeva kirjutis paljastavaks uudispommiks sai tituleeritud :) Sest üldiselt kirjutan ma oma tööd riivavatel teemadel ainult selles osas, mis minu meelest üldteada ja millest ma ise hiljem - aastate pärast - lugedes enda jaoks mingit ajastu hõngu arvan leidvat...
Aga vastukajade eest tänu, eks see paneb ka mind asja ka rohkem teise poole seisukohalt vaatama.
Mis aga mulle teie postituses ei meeldi, on sõnakasutus "lobiseb" isiklikel teemadel kirjutamise kohta. See on kuidagi alavääristav (minu keeletaju jaoks vähemalt). Nagu ka see, et mind on pealkirjas nimetatud e-posti aadressiks, mitte inimeseks. Seda enam, et blogis on mu e-posti aadress kaja.pino@eesti.ee, ehk siis ma pean seda eraisikuna, mitte oma tööandja esindajana. Palun, ärge edaspidi enam niimoodi tehke :)

ap said...

Kaja, kuna siinkahas kindlasti pole ei põhjust ega soovi solvata, siis vabanused ja korrigeerisin ka teksti neid kahte märkust arvestades... mis "uudispommiks" tituleerimist puudutab, siis on osaliselt tegemist atraktiivse pealkirja sõnastamisega ja teisalt on see inspireeritud Sinu enda vastavast blogipealkirjast.

ap said...

Kuldar, kui Sulle lennipiletite analoog rohkem meeldib ja asjakohane tundub, võrdle siis sellega.

Kaja said...

Aitäh, praegune versioon meeldib mulle kordi rohkem :)

Priit said...

Kuldar: kui sul on miskit, mis teatud aja möödudes kõlbmatuks osutub, siis ei ole tähtis, kas tegemist on toote või teenusega.

Või siis, et on :) Mõningaid asju saad näiteks sigadele anda, mõningaid toorainena kasutada, aga meediapinnaga pole pärast tähtaega enam absoluutselt mitte midagi teha. Sellest ka jõhkrad aled viimasel hetkel.

JK said...

Lobiseb on küll täiesti normaalne sõna blogides eeee .... lobisemise ehk loba ajamise kohta. Selleks nad olemas ongi.

Ja Kaja Pino on minu jaoks ka alati just @emt.ee. Ei saa aru inimestest, kes üritavad selgitada, et tööl on nad üks inimene ja peale tööd hoopis teine ja jumal hoidku, et neid kahte asja omavahel ühendatakse. Reklaamiteemaline postitus oli Kaja sul küll just @emt.ee kirjutatud.