Monday, June 4, 2007

Veebianalüütika - mida analüüsida üldse?

Altexi üritusel sai käidud. Selle eest aitäh neile! Samas aga viis teema mu mõtted sellele rajale et liiga palju analüüsi, graafikuid, tabeleid, protsente jms pole ka hea. Katsu sa kord nädalas kõik GA aruanded läbi käia ja süveneda. Ok, kui teedki seda, võid leida üht-teist huvitavat, näiteks avastada et pühapäeva hommikul on rohkem liiklust kui laupäeval. Huvitav-huvitav.
Aga so what? Seda küsimust peaks endalt alati sel juhul küsima. Et mis sa nüüd selle infoga peale hakkad. Ega üldiselt vist ei hakkagi. Nüüd jõame poindini. Nimelt on olemas aruandeid, mille põhjal saab otsuseid vastu võtta. Äriliselt elutähtsaid lausa. Näiteks võimaldab õigesti konfitud GA tuvastada, et millise reklaamikanali abil veebisaiti meelitatud inimesed rohkem su kola ostavad, kasutajaks registreeruvad või muul viisil sulle palju kasu toovad. Ja selle põhjal on juba imelihtne otsustada et kellega reklaamileping pikendada ja kellega lõpetada. Ja muidugi funnels, ehk näiteks tuvastamine et millisel veebisaidi liikmeks registreerumise astmel kõige rohkem kasutajaid käega löövad. See aitab teha konkreetset otsust: mida tuleks esmalt muuta et saavutada suurimat efekti.
Kokkuvõte: kui sul on mingi suvaline veebisait mida pead lihtsalt oma lõbuks, jälgi neid parameetreid mis tunduvad huvitavad ja lahedad. Kui aga veebisaidil on konkreetsem eesmärk (äriline näiteks), tasub esmalt tuvastada et millised analüütika näitajad aitavad sul teha konkreetseid otsuseid nimetatud eesmärgi paremaks täitmiseks. Neid on üldiselt üllatavalt vähe!

4 comments:

Märt said...

sinu kätes on kuld ja sa ei oska sellega midagi peale hakata ? See on su suurim abimees kasumi maksimeerimisel.

Meelis said...

Uuel GA versioonil on olemas Dashboard. Paned eesmärgid paika ja tähtsamad raportid vead dashboardile - nii on vaja ainult üks leht tegelikult üle vaadata aeg-ajalt.

ap said...

just, dashboard on selleks sobiv vahend. kuid siiski vaid vahend ja analüüs selle kohta et millised näitajad sinna kokku panna jääb ikka sinu enda teha :)
kusjuures, isegi see kõige tavalisem graafik mis näitab külastajate arvu päevade kaupa, on selline "so-so" näitaja, mis tegelikult ei aita sul eriti midagi otsustada. võibolla küll seda et kas panna pood kinni või ei!

Peep said...

Sedapidi lähenemine, et algul tead mida tahad (millist infot milliste ostuste langetamiseks)ja siis otsid vastavat infot ei töötanud minu puhul. Ei osanud ootatagi, kui palju ja millist erinevat infot on võimalik GA-st saada. Kui asi tööle saadud ja läbi uuritud, ilmnes väga palju tõsiselt kasulikku ja praktilise väärtusega infot, mida ei oleks osanud oodatagi. Igatahes soovitan panna GA tööle, mõned kuud oodata ja siis hakata järjest kõiki pakutavaid raporteid läbi käima küsides endalt kogu aeg, et kuidas ma saan sellest infost kasu.