Thursday, May 31, 2007

Rehnungi tund ehk kuidas saada teada oma veebisaidi reklaami müügi CPM.

Esmalt liida kokku kõik reklaamitulud mis Sa viimase aasta jooksul veebireklaamist teenisid. Saadud number jaga sellesama aasta kõikide lehenäitamistega (page views). Nii lihtne see oligi! Aga tulemus üllatas ilmselt Sind ennastki. Kui tegemist on tuhande-paarikümnetuhande pealise nädalase külastajaskonnaga veebiga (ehk et Sa ei ole Delfi), on vastus ilmselt 1 kroon. Ok, võibolla natuke sinna-tänna, aga suurusjärk on see, eks. Ja kui saidil on veel mitu bännerikohta, siis jaga see tulu veel proportsionaalselt pindade vahel ära. Siis näed, mis CPM-iga tegelikult suudad oma pindu täna müüa. Kusjuures antud CPM number ei ole võetud laest. Täiesti reaalne elu päris mitme tuntud ja rohke kasutajaskonnaga saidi puhul. Kontrollitud. Nii et ära tunne ennast üksi oma mannetu CPM numbriga :)
Meie asi on aidata seda numbrit suurendada. Tihti lausa mitmekordistada. Aga ära aja palun sassi "suurendada" ja "ratsa rikkaks", eks. Seda viimast meilt ei saa. Töötame küll selle viimase variandi kallal aga seni soovitan kerget teenistust taga ajajatele ehitajaks hakata :)

No comments: