Thursday, May 17, 2007

Algatuseks nats mõtteainet...

Valimiste aeg tuleb meelde? Eriti need valimised kus iga posti külge oli kleebitud suur K ja see kohukest* pidavat tähendama. Üritame mõista milleks need reklaamid seal olid... ilmselt selleks et ullikesed kohukese ära ostaks. Aga IGA sellise reklaami eest sai raha makstud ja kas poleks tore teada et täpselt millise posti peale kleebitud plakat kõige rohkem kohukest "müüs". Et siis järgmise "kohukese kampaania" ajal teaks, milliste reklaampostide peale tuleb suurimad panused teha. Teoreetiliselt on ka võimalik panna poe ukse peale kontroll, et kui keegi kohukese järgi läheb, siis talt pinnitakse välja et millise millise plakati mõjul sa nüüd ikkagi kohukest krabama tulid? Väga täpset vastust ei saada, aga kui kümnelt tuhandelt inimeselt on mingigi vastus saadud, saab vast mingi pildi et kus linnaosas eriti kohukesemaiad isikud liiguvad. Jama on küll see et kümnelt tuhandelt poodlejalt selle info välja pigistamine on väga kallis lõbu ja selleks peab tõesti Kruuda olema, et asi kinni maksta. Keskmisele Eesti tootjale-reklaamijale sellised hindamisteenused taskukohased ei ole.
Milleks selline sissejuhatus? Selleks et tuua välja drastiline erinevus tava- ja internetireklaami vahel. Illustratiivselt öeldes, pakub netireklaam võimalust tuvastada, iga "reklaamposti" kaupa et mitu kohukest selle abil müüdi. Või mitu inimest vähemalt vaatasid reklaami ja uurisid mis kaubaga tegu. Ja isegi nii et kui pooled reklaamid on punasel taustal, saab hinnata mitu % need rohkem müüsid. Selline analüüs on internetis väga kättesaadava hinnaga, oskajale päris tasuta. Kui tekkis huvi, uuri edasi teemal: Google Analytics ja sealt omakorda Goals. Laisemad võivad lihtsalt oodata ja loota et ehk me anname edaspidi detailsemad juhised :)

* minu mälu järgi kohus otsustas et K-ohuke on kohuke ja jutul lõpp :)

No comments: